Projekti u sklopu programa Tempus i Erasmus+

 

Erasmus+


Erasmus+ je program Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport, a obuhvaća razdoblje od 2021. do 2027. Obrazovanje, osposobljavanje, mladi i sport najvažnija su područja za osobni i profesionalni razvoj građana. Visokokvalitetno, uključivo obrazovanje i osposobljavanje te informalno i neformalno učenje na koncu mladima, ali i sudionicima svih dobi, pružaju kvalifikacije i vještine potrebne za konstruktivno sudjelovanje u demokratskom društvu, međukulturno razumijevanje i uspješan prelazak na tržište rada.
 

Naziv projekta:

Kombinirani intenzivni program - Promišljanje otoka: Arhitektonski i urbanistički identitet ulice (2023-1-HR01-KA131-HED-000122123-7)

Naziv na engleskom: Blended Intensive Program - Rethinking islands: Architectural and Urban Identity of the Street
Glavni istraživač: Samantha Džanko
Početak projekta: 21. travnja 2025.
Završetak projekta: 20. lipnja 2025.
Ukupni proračun projekta: 8.000,00 €
Mrežne stranice:  
Rezultati projekta  
Sažetak projekta:

The workshop will be held on the island of Korčula.

Main topics are: architecture, urbanism, identity, sustainability, historic preservation, cultural heritage, storytelling, creative discourse and design diversity, architectural concepts, artistic-architectural spatial intervention within the protected cultural property, design configuration concerning the spirit of time and place (genius loci).

The participants will be able to: understand the history of architecture and urbanism in the old town of Korčula through the study of street identity, implement creative methods and techniques for analyzing the history of the street, create artistic outcomes through architectural content and storytelling, independently present new knowledge and apply it to the local community and internationally, apply teamwork skills in an international environment.

 

Naziv projekta:

IM4StEM - Sinergija primjene inteligentnih metoda u procjeni ponašanja zgrada, elemenata i materijala i inovativna uporaba recikliranih građevinskih materijala zasnovana na eksperimentalnim i novim pristupima za uspostavu održivog životnog prostora (2023-1-HR01-KA220-HED-000165929)

Naziv na engleskom: Intelligent Methods for Structures, Elements and Materials
Glavni istraživač: prof. dr. sc. Željana Nikolić
Početak projekta: 1. rujna 2023.
Završetak projekta: 31. kolovoza 2026.
Ukupni proračun projekta: 400.000,00 €
Mrežne stranice: https://im4stem.eu/
Rezultati projekta https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2023-1-HR01-KA220-HED-000165929
Sažetak projekta: Tijekom provedbe projekta izradit će se međunarodna baza podataka koja će sadržavati karakteristike zgrada, elemenata i materijala, s do sada najvećim brojem ulaznih parametara. Baza će biti svima dostupna online. Potonje će rezultirati izradom predikcija u području potresnog rizika, ali i stvoriti temelj za buduća istraživanja u tom području, kao i području zaštite od potresa, kako svih zemalja članica konzorcija, tako potencijalno i šire. U aktivnosti projekta će, uz profesore, biti uključeni i studenti, čime se velikom broju budućih inženjera omogućava stjecanje novih znanja i vještina, kao i povezivanje s kolegama iz države i inozemstva. Time se budućim inženjerima, projektantima i izvođačima daju konkretna znanja i alati (digitalni) u području potresnog rizika, ali i za aktivno participiranje u razvoju budućeg održivog sustava gospodarenja građevinskim otpadom. Multidisciplinarno, kroz uključivanje studenata i profesora u istraživanje potresnog rizika, predikcija potresnih oštećenja i ispitivanja novih recikliranih građevnih materijala, uz primjenu digitalnih alata i strojnog učenja, konzorcij od 7 partnera ojačat će kapacitete u radu, istraživanju i nastavi s ciljem obrazovanja za održivi razvoj. Okosnica aktivnosti je virtualna i kombinirana suradnja uz primjenu IT alata te aktivno uključivanje svih dionika iz javnog i privatnog sektora u diseminaciju.

 

Naziv projekta:

GEOBIZ - Poslovno pokretano problemsko učenje za akademsku izvrsnost u geoinformatici (610225-EPP-1-2019-1-HR-EPPKA2-CBHE-JP)

Naziv na engleskom: Business driven problem-based learning for academic excellence in geoinformatics
Glavni istraživač: prof. dr. sc. Ivana Racetin
Početak projekta: 15. studenog 2019.
Završetak projekta: 14. studenog 2022.
Ukupni proračun projekta: 989.055,00 €
Mrežne stranice: https://geobiz.eu/
Rezultati projekta: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/610225-EPP-1-2019-1-HR-EPPKA2-CBHE-JP
Sažetak projekta: Cilj projekta je unaprijediti geoinformatički ekosustav kroz razvoj novog i inovativnog modela suradnje poslovnog i akademskog sektora koji će podržati akademski sektor u modernizaciji studijskih programa kroz problemsko učenje na tragu tehnoloških i konceptualnih promjena u geoinformatici, modernizirati dijelove geoinformatičkih studija kako bi profil budućih stručnjaka odgovarao potrebama privrede i razviti model suradnje koji će biti na korist svim subjektima geoinformatičkog ekosustava.

 

Naziv projekta:

MathSTEM - Poučavanje matematike u STEM kontekstu za STEM studente (2019-1-HR01-KA203-060804)

Naziv na engleskom: Teaching mathematics in STEM context for STEM students
Glavni istraživač: prof. dr. sc. Maja Andrić
Početak projekta: 1. rujna 2019.
Završetak projekta: 31. kolovoza 2022.
Ukupni proračun projekta: 145.530,00 €
Mrežne stranice: http://mathstem.pbf.hr/
Rezultati projekta: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2019-1-HR01-KA203-060804
Sažetak projekta: Ovaj je projekt namijenjen poboljšanju znanja i vještina studenata iz matematike u STEM području unutar STEM konteksta. Korištenje aktivnog i suradničkog učenja i ICT metodologije za učenje dovest će do povećanja vještina studenata za rješavanje praktičnih problema. Studenti će biti aktivni dio obrazovnog procesa koristeći ovu novu metodologiju. Studenti će stečena znanja i vještine iz matematike mogći primijeniti za uspjeh u današnjem svijetu, kao npr kritičko mišljenje, rješavanje problema, komunikacija i suradnja. Projekt ove vrste je izvrsna prilika za rasprave između umova, kritiziranje različitih mišljenja o nekima tema, a sve s jednim ciljem: postizanje izvrsnih matematičkih vještina studenata za korištenje u svakodnevnom životu.

 

Naziv projekta:

MEMUD - Srednjoeuropski diplomski studij urbanog planiranja (2016-1-AT01-KA203-016692)

Naziv na engleskom: Middle European Master of Urban Design
 
Glavni istraživač: prof. Dario Gabrić
Početak projekta: 1. rujna 2016.
Završetak projekta: 31. kolovoza 2019.
Ukupni proračun projekta: 317.784,00 €
Mrežne stranice: https://www.memud.eu/
Rezultati projekta: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2016-1-AT01-KA203-016692
Sažetak projekta: Projekt uspostavlja internacionalnu suradnju na polju istraživanja i edukacije u urbanističkom planiranju i projektiranju s fokusom na prostor srednjoeuropske regije, sukladno europskom INRERREG programu. Ključni aspekt projekta je razvoj programa za novi diplomski studij na engleskom jeziku, a okosnicu projekta čini razmjena, integriranje i posredovanje znanja u cilju obrazovanja visokoprofiliranih stručnjaka urbanista koji će moći ponuditi rješenja za izazove s kojima će se gradovi u budućnosti suočiti. U nastavni program novog diplmskog studija uvrštene su brojne teme kojima će se pristupati specifičnim pedagoškim i projektantskim metodologijama.

 

Naziv projekta:

FAIR - Fokus na automatsko institucijsko priznavanje (388450-EPP-1-2014-2-NL-EPPKA3-PI-POLICY)

Naziv na engleskom: Focus on Automatic Institutional Recognition
Glavni istraživač: prof. dr. sc. 
Početak projekta: 1. siječnja 2015.
Završetak projekta: 30. lipnja 2017.
Ukupni proračun projekta: 450.000,00 €
Mrežne stranice: https://web.archive.org/web/20160401115208/https://www.epnuffic.nl/en/diploma-recognition/fair
Rezultati projekta: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/388450-EPP-1-2014-2-NL-EPPKA3-PI-POLICY
Sažetak projekta: Cilj projekta je unapređivanje europskog priznavanja koje provode visoka učilišta primjenom elemenata automatskog priznavanja. Automatsko priznavanje trebalo bi pojednostaviti donošenje institucijskih odluka o priznavanju tako što će standardizirati značajan dio postupka priznavanja.

 

Tempus
 

Program Tempus (Trans European Mobility Scheme for University Studies) je utemeljen 1990. godine i financiran je u okviru programa PHARE. Namijenjen modernizaciji visokog obrazovanja država u okruženju Europske unije kroz međusveučilišnu suradnju država članica Europske unije s državama partnerima iz regija Zapadnog Balkana, istočne Europe, srednje Azije, sjeverne Afrike i Bliskog istoka.
 

  • SEHSI - Regionalni održivi razvoj na bazi eko-ljudske sinergijske interakcije (TEMPUS-EACEA-543651), 01.12.2013. - 30.11.2016., http://sehsi.com
  • RUCE - Restructuring and Updating of Civil Engineering Curriculum (Joint European Project no.17062), 2003. - 2006.
  • ACEM - Advanced Computational Engineering Mechanics (Joint European Project no.2246), 1991. - 1994.