Interreg projekti

 

E-CITIJENS - Sustav za podršku odlučivanju (SPO) u upravljanju hitnim situacijama za potrebe civilne zaštite zasnovan na građanskom novinarstvu, a za poboljšanje sigurnosti na području Jadrana

 

Ukupni proračun projekta: 2.846.100,00 €

Trajanje projekta: 01.01.2019. - 30.09.2022.

Voditelj ispred FGAG-a: dr. sc. Martina Baučić

 

Sažetak i opći cilj

Projekt „Sustav za podršku odlučivanju (SPO) u upravljanju hitnim situacijama za potrebe civilne zaštite zasnovan na građanskom novinarstvu, a za poboljšanje sigurnosti na području Jadrana“ skraćenog naziva E-CITIJENS počeo je u siječnju 2019. godine.

Općeniti cilj projekta je povećati sigurnost hrvatskog i talijanskog područja Jadrana kod prirodnih katastrofa i katastrofa uzrokovanih ljudskim djelovanjem poboljšanjem mjera i instrumenata za prevenciju i upravljanje u slučaju opasnosti.

Projekt teži da kroz prekograničnu suradnju: (i) ojača zapovjedni lanac civilne zaštite (uključujući obalnu stražu) u obje zemlje s prekograničnim funkcionalnim centrima opremljenim naprednim i učinkovitim sustavom za podršku odlučivanju, sve za učinkovitije praćenje rizika, upravljanje hitnim situacijama i koordiniranje uključenim snagama tijekom hitnih intervencija; (ii) ima otvoren komunikacijski kanal u stvarnom vremenu za ažuriranje informacija o pojavama rizika na način da se prikupljaju i koriste podaci koje građani objavljuju na društvenim mrežama (građansko novinarstvo), a kako bi prijavili opasne situacije i događaje i ukazali na razvoj situacije.

Navedeni cilj će se postići i promicanjem prekograničnih politika, a koje imaju za cilj  usklađenje i poboljšanje postojećeg zakonodavstva za upravljanje rizicima u obje zemlje i njihovu ukupnu učinkovitost.

 

Specifični ciljevi

  1. Opremiti lanac zapovijedanja civilne zaštite sa sustavom za podršku odlučivanju (SPO) zasnovanom na društvenim mrežama;
  2. Potaknuti sudjelovanje građana kao „aktivnih dojavljivača“ hitnih slučajeva (građansko novinarstvo);
  3. Uskladiti hrvatsko i talijansko zakonodavstva za upravljanje rizicima.

 

Glavne aktivnosti

  1. Upravljanje projektom i koordinacija aktivnosti;
  2. Komunikacijske aktivnosti;
  3. Modeliranje sustava za upravljanje hitnim situacijama za potrebe civilne zaštite zasnovanom na društvenim mrežama;
  4. Razvoj, testiranje i isporuka platforme - sustava za upravljanje hitnim situacijama za potrebe civilne zaštite zasnovanom na društvenim mrežama;
  5. Isporuka SPO platforme te uvođenje regulatornog okvira za hitne službe.

 

Očekivani rezultati

  1. Unapređenje koordinacije rada civilne zaštite u upravljanju rizicama. To će se postići  jačanjem zapovjednog lanca civilne zaštite i obalne straže u obje zemlje uvođenjem prekograničnih funkcionalnih centara opremljenih SPO platformom za hitne situacije te ujednačavanjem postojećih regulatornih sustava i zakonodavstva u obje zemlje. Obje aktivnosti su neophodne za podršku sustavu civilne zaštite u: (i) praćenju geofizičkih elemenata koji utječu na prirodne rizike, (ii) prihvaćanju preventivnih mjera za smanjenje utjecaja izvanrednih događaja na ekosustave i stanovništvo, i (iii) koordiniranju hitnih intervencija kako bi se omogućilo učinkovito i promptno upravljanje kriznim situacijama kroz identifikaciju izvora i jačine opasnosti pojedinih vrsta rizika.

  2. Povećano sudjelovanje građana u upravljanju prirodnim katastrofama i katastrofama uzrokovanih ljudskim djelovanjem. To će se postići uvođenjem participativnog procesa kako bi se građanima omogućilo da igraju ulogu "aktivnog senzora" za prirodne rizike i rizike uzrokovane ljudskim djelovanjem. Građani će dobiti mogućnost proaktivnog ponašanja i tako postaju  kapilarni i raznovrsni izvori informacija o rizicima za potrebe koordiniranja i upravljanja rizicima.

Oba rezultata pridonijet će projektnim pokazateljima jer poboljšavaju koordinaciju i upravljanje rizicima među institucijama, civilnom zaštitom i građanima na cijelom području projekta te poboljšavanju provođenje hitnih intervencija.

Partneri na projektu su: Regija Molise kao voditelj projekta, Splitsko-dalmatinska županija, Regija Veneto, Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije Sveučilište u Splitu, EEIG Eurelations, Alma Mater Studiorum – Sveučilište u Bolonji, Općina Pescara, Jadransko-jonska euroregija, Agencija za ruralni razvoj Zadarske županije – AGRRA i Istarska županija.

Glavni doprinos Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije Sveučilišta u Splitu je u radnom paketu 3 “Modeliranje sustava” i radnom paketu 5 “Izvješćivanje o provedbi i evaluaciji”.

Projekt se financira u okviru Programa prekogranične suradnje INTERREG V-A Italija – Hrvatska 2014.-2020. Ukupna je vrijednost projekta 2.846.100,00 EUR, od čega se 85% financira iz sredstava Europskog fonda za regionalni razvoj. Predviđeno je trajanje projekta do 30. lipnja 2021. godine.

 

web.archive.org poveznica na stranicu projekta E-CITIJENS