Projekti u sklopu programa Tempus i Erasmus+

 

Erasmus+


Erasmus+ je program Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport, a obuhvaća razdoblje od 2021. do 2027. Obrazovanje, osposobljavanje, mladi i sport najvažnija su područja za osobni i profesionalni razvoj građana. Visokokvalitetno, uključivo obrazovanje i osposobljavanje te informalno i neformalno učenje na koncu mladima, ali i sudionicima svih dobi, pružaju kvalifikacije i vještine potrebne za konstruktivno sudjelovanje u demokratskom društvu, međukulturno razumijevanje i uspješan prelazak na tržište rada.
 

Naziv projekta:

IM4StEM - Sinergija primjene inteligentnih metoda u procjeni ponašanja zgrada, elemenata i materijala i inovativna uporaba recikliranih građevinskih materijala zasnovana na eksperimentalnim i novim pristupima za uspostavu održivog životnog prostora (2023-1-HR01-KA220-HED-000165929)

Naziv na engleskom: Intelligent Methods for Structures, Elements and Materials
Glavni istraživač: prof. dr. sc. Željana Nikolić
Početak projekta: 1. rujna 2023.
Završetak projekta: 31. kolovoza 2026.
Ukupni proračun projekta: 400.000,00 €
Mrežne stranice: https://im4stem.eu/
Rezultati projekta https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2023-1-HR01-KA220-HED-000165929
Sažetak projekta: Tijekom provedbe projekta izradit će se međunarodna baza podataka koja će sadržavati karakteristike zgrada, elemenata i materijala, s do sada najvećim brojem ulaznih parametara. Baza će biti svima dostupna online. Potonje će rezultirati izradom predikcija u području potresnog rizika, ali i stvoriti temelj za buduća istraživanja u tom području, kao i području zaštite od potresa, kako svih zemalja članica konzorcija, tako potencijalno i šire. U aktivnosti projekta će, uz profesore, biti uključeni i studenti, čime se velikom broju budućih inženjera omogućava stjecanje novih znanja i vještina, kao i povezivanje s kolegama iz države i inozemstva. Time se budućim inženjerima, projektantima i izvođačima daju konkretna znanja i alati (digitalni) u području potresnog rizika, ali i za aktivno participiranje u razvoju budućeg održivog sustava gospodarenja građevinskim otpadom. Multidisciplinarno, kroz uključivanje studenata i profesora u istraživanje potresnog rizika, predikcija potresnih oštećenja i ispitivanja novih recikliranih građevnih materijala, uz primjenu digitalnih alata i strojnog učenja, konzorcij od 7 partnera ojačat će kapacitete u radu, istraživanju i nastavi s ciljem obrazovanja za održivi razvoj. Okosnica aktivnosti je virtualna i kombinirana suradnja uz primjenu IT alata te aktivno uključivanje svih dionika iz javnog i privatnog sektora u diseminaciju.

 

Naziv projekta:

GEOBIZ - Poslovno pokretano problemsko učenje za akademsku izvrsnost u geoinformatici (610225-EPP-1-2019-1-HR-EPPKA2-CBHE-JP)

Naziv na engleskom: Business driven problem-based learning for academic excellence in geoinformatics
Glavni istraživač: prof. dr. sc. Ivana Racetin
Početak projekta: 15. studenog 2019.
Završetak projekta: 14. studenog 2022.
Ukupni proračun projekta: 989.055,00 €
Mrežne stranice: https://geobiz.eu/
Rezultati projekta: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/610225-EPP-1-2019-1-HR-EPPKA2-CBHE-JP
Sažetak projekta: Cilj projekta je unaprijediti geoinformatički ekosustav kroz razvoj novog i inovativnog modela suradnje poslovnog i akademskog sektora koji će podržati akademski sektor u modernizaciji studijskih programa kroz problemsko učenje na tragu tehnoloških i konceptualnih promjena u geoinformatici, modernizirati dijelove geoinformatičkih studija kako bi profil budućih stručnjaka odgovarao potrebama privrede i razviti model suradnje koji će biti na korist svim subjektima geoinformatičkog ekosustava.

 

Naziv projekta:

MathSTEM - Poučavanje matematike u STEM kontekstu za STEM studente (2019-1-HR01-KA203-060804)

Naziv na engleskom: Teaching mathematics in STEM context for STEM students
Glavni istraživač: prof. dr. sc. Maja Andrić
Početak projekta: 1. rujna 2019.
Završetak projekta: 31. kolovoza 2022.
Ukupni proračun projekta: 145.530,00 €
Mrežne stranice: http://mathstem.pbf.hr/
Rezultati projekta: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2019-1-HR01-KA203-060804
Sažetak projekta: Ovaj je projekt namijenjen poboljšanju znanja i vještina studenata iz matematike u STEM području unutar STEM konteksta. Korištenje aktivnog i suradničkog učenja i ICT metodologije za učenje dovest će do povećanja vještina studenata za rješavanje praktičnih problema. Studenti će biti aktivni dio obrazovnog procesa koristeći ovu novu metodologiju. Studenti će stečena znanja i vještine iz matematike mogći primijeniti za uspjeh u današnjem svijetu, kao npr kritičko mišljenje, rješavanje problema, komunikacija i suradnja. Projekt ove vrste je izvrsna prilika za rasprave između umova, kritiziranje različitih mišljenja o nekima tema, a sve s jednim ciljem: postizanje izvrsnih matematičkih vještina studenata za korištenje u svakodnevnom životu.

 

Naziv projekta:

MEMUD - Srednjoeuropski diplomski studij urbanog planiranja (2016-1-AT01-KA203-016692)

Naziv na engleskom: Middle European Master of Urban Design
 
Glavni istraživač: prof. Dario Gabrić
Početak projekta: 1. rujna 2016.
Završetak projekta: 31. kolovoza 2019.
Ukupni proračun projekta: 317.784,00 €
Mrežne stranice: https://www.memud.eu/
Rezultati projekta: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2016-1-AT01-KA203-016692
Sažetak projekta: Projekt uspostavlja internacionalnu suradnju na polju istraživanja i edukacije u urbanističkom planiranju i projektiranju s fokusom na prostor srednjoeuropske regije, sukladno europskom INRERREG programu. Ključni aspekt projekta je razvoj programa za novi diplomski studij na engleskom jeziku, a okosnicu projekta čini razmjena, integriranje i posredovanje znanja u cilju obrazovanja visokoprofiliranih stručnjaka urbanista koji će moći ponuditi rješenja za izazove s kojima će se gradovi u budućnosti suočiti. U nastavni program novog diplmskog studija uvrštene su brojne teme kojima će se pristupati specifičnim pedagoškim i projektantskim metodologijama.

 

Naziv projekta:

FAIR - Fokus na automatsko institucijsko priznavanje (388450-EPP-1-2014-2-NL-EPPKA3-PI-POLICY)

Naziv na engleskom: Focus on Automatic Institutional Recognition
Glavni istraživač: prof. dr. sc. 
Početak projekta: 1. siječnja 2015.
Završetak projekta: 30. lipnja 2017.
Ukupni proračun projekta: 450.000,00 €
Mrežne stranice: https://web.archive.org/web/20160401115208/https://www.epnuffic.nl/en/diploma-recognition/fair
Rezultati projekta: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/388450-EPP-1-2014-2-NL-EPPKA3-PI-POLICY
Sažetak projekta: Cilj projekta je unapređivanje europskog priznavanja koje provode visoka učilišta primjenom elemenata automatskog priznavanja. Automatsko priznavanje trebalo bi pojednostaviti donošenje institucijskih odluka o priznavanju tako što će standardizirati značajan dio postupka priznavanja.

 

Tempus
 

Program Tempus (Trans European Mobility Scheme for University Studies) je utemeljen 1990. godine i financiran je u okviru programa PHARE. Namijenjen modernizaciji visokog obrazovanja država u okruženju Europske unije kroz međusveučilišnu suradnju država članica Europske unije s državama partnerima iz regija Zapadnog Balkana, istočne Europe, srednje Azije, sjeverne Afrike i Bliskog istoka.
 

  • SEHSI - Regionalni održivi razvoj na bazi eko-ljudske sinergijske interakcije (TEMPUS-EACEA-543651), 01.12.2013. - 30.11.2016., http://sehsi.com
  • RUCE - Restructuring and Updating of Civil Engineering Curriculum (Joint European Project no.17062), 2003. - 2006.
  • ACEM - Advanced Computational Engineering Mechanics (Joint European Project no.2246), 1991. - 1994.